Légy hatékony IT eszközhasználó!

1 percent better

1 percent better

Nyomja meg a kettes gombot... nyomja meg a négyes gombot...

2017. december 14. - 1 percent better

Mostanában már szinte minden ügyfélszolgálatnak van online, internetes elérhetősége. Ez általában gyors és hatékony, de így is előfordulhat, hogy rendszeresen telefonon kell ügyet intézned. Ez általában egy rémálom, mert végig kell hallgatnod mindig ugyanazokat a szövegeket, de mégis figyelned kell, hogy jó menüpontokat válassz.

Például a Cetelem Takarékszámlához nincs webbank elérés (valószínűleg azért, hogy az így megspórolt költségekkel tudják biztosítani a kedvező feltételeiket). Ha ügyet akarsz intézni, akkor fel kell hívnod az ügyfélszolgálatot, az automatát hosszan hallgatnod, majd a megfelelő menüket kiválasztva tudsz valakivel beszélni.

Szerencsére ezt is tudod az okostelefonoddal egyszerűsíteni. Megfelelő karakterek telefonszámba való beszúrásával automatizálni tudod, hogy mikor, milyen gombnyomás (azaz menükiválasztás) történjen. A példában a fenti cetelemes ügyfélszolgálatot fogom használni, egy olyan ügyfélként akinek nincs ügyfélazonosítója és a 'Takarékszámla' és 'Meglévő számlával kapcsolatos ügyintézés' menüpontokat akarja elérni.

Ez a hagyományos úton a következőt jelenti (ez egy viszonylag egyszerű eset):

  • Tárcsázd a Cetelem ügyfélszolgálat elérhetőségét: +3614586070
  • Várj az automata szövegre és a *-al jelezd, hogy nincs még ügyfélazonosítód
  • Várj az automata szövegre és a 3-sal válaszd ki a 'Takarákszámla' menüpontot
  • Várj az automata szövegre és a 2-sel válaszd ki a 'Meglévő számlával kapcsolatos ügyintézés' menüpontot

Mit szólnál, ha mindez egy hívásindításra egyszerűsíthető lenne?

Ehhez csak azt kell csinálnod, hogy a megfelelő jelzéseket előre beépíted a telefonszámba, a cetelemes példánál maradva így: +3614586070,,,,,,,*,,,3,2

De mi is történik pontosan? A vessző karakterrel 2-3 másodperc szünetet tudsz beiktatni, így a fenti hét ','-vel pont annyi szünetet tart a telefonod, amíg a kért * karakter elküldhetővé válik. Kis szünet után következik a 3-as és 2-es menük kiválasztása. 

Amikor ezt először beállítod, lehet, hogy többször ki kell próbálnod, hogy még ne túl hamar, de ne is túl későre időzítsd a parancsokat. A fenti példa működik, itt már én kitapasztaltam a megfelelő várakozásokat neked.

Ha egy olyan ügyfélszolgálattal van dolgod, ahol egyből van lehetőség a már ismert menüket vagy melléket kiválasztani (a Cetelem épp nem ilyen, ezért kell ott a sok vessző), akkor ezzel jelentős időt spórolhatsz meg.

Ezek az elérhető parancsok:

  • 2-3 másodperc szünet a ',' vessző karakterrel
  • várakozás a ';' pontosvessző karakterrel (a szünet és a várakozás közötti különbségről kicsit később)
  • egyéb használható karakterek: * és #

Következőképpen tudsz ezek használatával módosítani egy telefonszámot (részletesen iPhone-on mutatom be, de a bejegyzés alján Androidra is kitérek):

Miután az adott telefonszámot elmentetted, nyisd meg szerkesztésre (Szerk. / Edit).

img_4448.png

Bökj a telefonszámra.

img_4449.JPG

Bökj a '+ * #' gombra.

img_4450.JPG

A pause-zal / szünettel ','-t, a wait-el / várakozással ';'-t tudsz beszúni, a * és # gombok pedig egyértelműek. Ezekből bármennyit felhasználhatsz.

img_4453.png

Ha kész akkor bökj a Done / Készre.

img_4453_v2.png

Ezután már csak hívnod kell a számot és a telefonod csinál mindent magától.

A várakozás parancsról még nem beszéltünk. Ez hasonlít a szünetre, de ha ezt használod, akkor mindaddig nem folytatja a telefonod a tárcsázást, amíg te egy meghatározott gombot le nem nyomsz. Erre azért van szükség mert sokszor nem meghatározható előre, hogy mennyit kell várni.

Ez a legtöbbször konferenciahívások indításakor, vagy azokhoz történő csatlakozáskor hasznos. De remekül működik áram-, vagy gázfogyasztás lejelentésére, elmentve így az ügyfélkódodat és a mérő gyári számát.

Nézzük a következő példát: +36800123456;111111#;222222#.

  • Ez felhívja a központi konferenciaszámot / mérőállás jelentést
  • Várakozik addig, amíg a bal alsó sarokban lévő gombra böksz

img_4452.JPG

  • Elküldi a 111111-t majd egy # karaktert (általában ez az adott konferencia kódja / ügyfélkódod)
  • Várakozik addig, amíg a bal alsó sarokban lévő gombra böksz megint
  • Elküldi a 222222-t majd egy # karaktert (általában ez az adott konferenciát indító kód / mérő gyári száma )

Ezeket a megoldásokat használhatod akkor is, ha egy központi szám után egy melléket akarsz elérni.

Androiddal ugyanezeket a parancsokat használhatod, de azokat az alábbi helyen találod meg (Android verziónként változhat):

Szünet vagy várakozás gombok előhozása.

2017-12-14_15-01-56_screenshot.jpg

Majd a pause / szünet és wait / várakozás gombokkal tudsz ','-t és ';'-t beszúrni.

2017-12-14_15-04-56_screenshot.jpgElőfordulhat, hogy Androidon kevesebb/több várakozásra van szükség, ennek megfelelően módosítsd a vesszők számát.

Gondold át milyen számokat hívsz sűrűn, állítsd be ezekkel az automatikus tárcsázást egyszer, és többé ne bajlódj velük.

A bejegyzés trackback címe:

https://1percentbetter.blog.hu/api/trackback/id/tr4313472865

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása